Marantz

Marantz

Marantz został założony w 1953 roku przez Saula Bernarda Marantza, amatorskiego muzyka urodzonego w Nowym Jorku. Pierwsze produkty firmy to przedwzmacniacz gramofonowy Model 1 oraz końcówka mocy Model 2. W latach 70. Marantz wprowadził na rynek pierwszy wzmacniacz zintegrowany o mocy 2 x 30W na kanał, oznaczony jako Model 8. Lata 60. były okresem rewolucji muzycznych, które znacząco wpłynęły na produkty firmy Marantz. W wyniku kosztów związanych z produkcją Modelu 10, firma znalazła się w trudnej sytuacji finansowej i została sprzedana firmie Superscope Inc. w 1964 roku.
Po przejęciu przez Superscope, Marantz postanowił rozszerzyć swoją działalność i uczynić markę globalną. Współpraca z japońską Standard Radio Corporation of Japan przyniosła Model 25 Stereo w 1966 roku. Od tego czasu projektowanie i produkcja przeniosły się z USA do Japonii, a Superscope stała się 50% udziałowcem Standard Radio Corp., która w 1975 roku zmieniła nazwę na Marantz Japan Inc. W 1980 roku Marantz został przejęty przez duńskiego giganta Royal Philips Electronics, co zapoczątkowało trzecią fazę historii firmy, przenosząc markę z analogu na technologię cyfrową.
W 2001 roku Marantz Japan Inc. uzyskała na wyłączność markę i międzynarodową sieć dystrybucyjną. W 2002 roku Marantz i japońska marka Denon utworzyły D&M Holding Inc, działającą do 2017 roku. Obecnie Denon i Marantz należą do amerykańskiej korporacji Sound United, która posiada również marki takie jak Polk Audio, Definitive Technology czy Classe. Warto wspomnieć, że w 2019 roku Sound United był bliski nabycia marek Onkyo i Pioneer, choć ostatecznie do transakcji nie doszło.